Jak wygląda produkcja filmowa? Na co zwrócić uwagę przy wyborze wykonawcy
Chociaż produkcja filmowa kojarzy się głównie z długometrażowymi filmami, oglądanymi w kinach, tak naprawdę dotyczy ona każdego udostępnianego materiału w formie video. Dzięki niej, gotowy spot czy reklama wyglądają profesjonalnie i mają szansę przyciągnąć większą liczbę odbiorców. W kontekście produkcji filmowej mowa m.in. o wszelkich materiałach reklamowych, edukacyjnych, szkoleniowych czy wizerunkowych. Jak wybrać wykonawcę, który zajmie się ich odpowiednią realizacją oraz jak to powinno wyglądać?
Szczegóły produkcji filmowej zależą od rodzaju gotowego produktu
Jak już wspomnieliśmy na wstępie, produkcja filmowa to szerokie pojęcie, które tak naprawdę dotyczy każdego rodzaju video. Z tego względu nie zawsze wygląda ona tak samo. Zupełnie inaczej tworzy się długometrażowe filmy kinowe, aniżeli filmy szkoleniowe, webinary, reklamy, animacje czy filmy wizerunkowe.
Każda z tych form wymaga przygotowania zupełnie innego scenariusza, a także specyficznej obróbki. Jedno jest jednak pewne. Produkcję każdego ze wspomnianych typów video, warto powierzyć zewnętrznej firmie, która podejdzie do tematu profesjonalnie i zadba o to, by gotowy materiał spełniał wymagania stawiane przez jego odbiorców.
Bez względu na rodzaj video, produkcja filmowa składa się z reguły z kilku kluczowych punktów. Przede wszystkim mowa jest tutaj o stworzeniu scenariusza. Nie zawsze musi być to wielostronicowy konspekt. W przypadku krótkich form video, niekiedy wystarczające jest wypisanie kilku najważniejszych punktów, na których ma się ono skupiać. Niemniej jednak, zawsze warto to robić. Nawet krótki scenariusz pozwoli uniknąć chaosu i sprawi, że video będzie spójne.
Później przychodzi pora na realizację zdjęć. Do tego niezbędne jest posiadanie wysokiej jakości sprzętu. Przydatne są nie tylko dobre obiektywy, ale również odpowiednie światło oraz nagłośnienie. Po zrealizowaniu zdjęć, pora na wybór właściwych fragmentów, a także ich montaż. Na tym etapie do materiału video dodawany jest dźwięk, a także usuwane są zbędne hałasy czy szmery. Na samym końcu pora jeszcze na dodanie napisów czy efektów specjalnych. Dopiero tak przygotowane video jest gotowe na publikację i realizację wcześniej postawionego celu.
Na jakie kwestie warto zwrócić uwagę przy wyborze wykonawcy?
Szukając wykonawcy, który zajmie się produkcją filmową spotu reklamowego, materiału sponsorowanego czy filmu szkoleniowego, koniecznie trzeba zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim mowa tutaj o posiadanym doświadczeniu w realizacji danego typu video. Każdy rodzaj materiału wymaga nieco innej obróbki. Co więcej, bardzo ważne jest, aby dopasować do niego także scenariusz. Firma, która ma w tym doświadczenie, poradzi sobie najlepiej, dzięki czemu gotowy film będzie miał szansę stać się popularny.
Inną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę, jest posiadany sprzęt. Powinien być on wysokiej jakości, tak by video miało wysoką rozdzielczość, a dźwięk był czysty. Jest to podstawa do tego, by odbiorcy chcieli go oglądać.
Sprawdź Krótkie Formy - produkcja filmowa Warszawa
Artykuł sponsorowany
Sprawdź podobne:
jesteś gościem
lub dodaj jako gość
Ciekawy temat? Rozpocznij dyskusję. Zostaw komentarz...