Plan spotkań dot. funduszu sołeckiego
Przedstawiamy harmonogram spotkań.
W jastrzębskich sołectwach odbędą się zebrania, podczas których mieszkańcy zdecydują na jakie inwestycje czy też zadania przeznaczą środki w ramach funduszu sołeckiego na 2024 rok.
Do dyspozycji każdego z 6 sołectw, tj. Boryni, Bzia, Moszczenicy, Ruptawy-Cisówki, Skrzeczkowic oraz Szerokiej jest kwota 69 140,40 zł, co daje łącznie 414 842,40 zł.
Harmonogram zebrań przedstawia się następująco:
- 31 sierpnia (czwartek)
Bzie, godzina 17:00 Dom Sołecki, ul. Rostków 7 - 5 września (wtorek)
Szeroka, godzina 17:00, Ochotnicza Straż Pożarna Szeroka ul. Gagarina 130 - 6 września (środa)
Moszczenica, godzina 17:00 Dom Sołecki ul. Komuny Paryskiej 14 lub wiata rekreacyjna - 7 września (czwartek)
Borynia oraz Skrzeczkowice, godzina 17:00, Dom Sołecki, ul. Gajowa 11A - 11 września (poniedziałek)
Ruptawa-Cisówka, godzina 18:00, Dom Sołecki, Cieszyńska 101
Fundusz sołecki jest formą budżetu partycypacyjnego. Są to pieniądze wyodrębnione w budżecie gminy, które są zagwarantowane dla sołectw na wykonanie przedsięwzięć służących poprawie warunków ich życia na mocy ustawy o Funduszu Sołeckim z dnia 21 lutego 2014 roku.
Wnioski w ramach funduszu sołeckiego mogą składać tylko mieszkańcy sołectw. Procedura wymaga aby wniosek, zanim zostanie złożony do Prezydenta Miasta, uchwalony został na zebraniu wiejskim, które zwoływane jest przez Sołtysa.
Trzeba pamiętać, że pieniądze z funduszu można wydać na zadania, które w myśl Ustawy – spełniają trzy warunki formalne: służą poprawie warunków życia mieszkańców, są zadaniami własnymi gminy oraz są zgodne ze strategią rozwoju gminy.
Kto może złożyć wniosek pod głosowanie mieszkańców na zebraniu wiejskim?
Uprawnionym do jego złożenia, zgodnie z ustawą o funduszu sołeckim jest Sołtys, ale również cała Rada Sołecka, jak również mieszkańcy. Ci ostatni muszą podeprzeć swój wniosek podpisami co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców, aby mógł on być głosowany na zebraniu wiejskim.
Każde sołectwo, a konkretnie w jego imieniu Sołtys, może złożyć tylko jeden wniosek do Prezydenta Miasta, o którym decydują mieszkańcy na wspomnianym zebraniu wiejskim. Nie oznacza to jednak, że w ramach funduszu sołeckiego realizowane jest tylko jedno zadanie. Na wniosku może być wyszczególnionych kilka przedsięwzięć do realizacji. Zadania te muszą być realizowane na terenie danego sołectwa w ciągu jednego roku. Pieniądze z funduszu muszą być wydane do końca roku (liczy się data wydania pieniędzy, nie data wystawienia faktury) na który zostały uchwalone. Środki funduszu niewykorzystane w roku budżetowym wygasają z końcem roku.
Przeczytaj pełny artykuł ze źródła:
Sprawdź podobne:
jesteś gościem
lub dodaj jako gość
Ciekawy temat? Rozpocznij dyskusję. Zostaw komentarz...