Ułatwienia dostępu

Skip to main content


REKLAMA

JSW Logistics testuje wagony, które zwiększą masę przewozową o 40%

 |  Jastrzębska Spółka Węglowa
Jastrzębska Spółka Węglowa
Dodane przez:
Jastrzębska Spółka Węglowa

Innowacyjne, ale przede wszystkim większe od wagonów – kontenery kolejowe mają służyć do transportu węgla koksowego i koksu. JSW Logistics należący do Jastrzębskiej Spółki Węglowej szuka sposobów, aby przewóz produktów był bardziej efektywny.

Testy kontenerów kolejowych odbyły się w Koksowni Przyjaźń w Dąbrowie Górniczej, z której koks transportowany jest między innymi do portu w Gdyni.

Podczas testów sprawdzane było przede wszystkim dopasowanie nowego typu wagonów do istniejącej infrastruktury załadunkowej na terenie koksowni. Nowatorskie kontenerowce na jednej platformie mieszczą 2 kontenery o łącznej kubaturze 90 metrów sześciennych, w stosunku do tradycyjnego transportu, który ma objętość 72 metrów sześciennych. Pozwoli to na zwiększenie masy przewozowej o około 40 procent. Co ważne, skład pociągowy liczący 44 platformy z 88 kontenerami, może przewieźć jednorazowo 2200 ton koksu.

– Nowatorskie wagony przyczynią się przede wszystkim do wzrostu efektywności. Pomieszczą one większą ilość koksu, pozwolą też zminimalizować straty związane z eksploatacją samych wagonów oraz zmniejszą stopień degradacji koksu, chociażby poprzez sposób rozładunku. Rozładunek będzie polegał na przechyleniu kontenera i wysypaniu jego zawartości, a nie jak do tej pory - agresywnym rozładunku czerpakami – zwraca uwagę Piotr Kiliszek, prezes zarządu JSW Logistics i dodaje: – Transport będzie wydajniejszy i bardziej przyjazny dla środowiska. Jestem pełen optymizmu, mam nadzieję, że testy przebiegną pomyślnie.

Ostatni etap testów będzie polegał na przewozie koksu do portu w Gdyni i sprawdzeniu infrastruktury rozładunkowej. Rozładunek kontenerów może być prowadzony na 3 sposoby: czerpakiem typu FUCHS, wózkiem widłowym typu Kalmar za pomocą, którego kontener zostaje uniesiony i przechylony wzdłuż płaszczyzny poziomej kontenera oraz dźwigiem portowym, którym rozładowywane są wagony węglarki. Przedstawiciele firmy produkującej kontenery kolejowe deklarują, że czas rozładunku może się skrócić się z 24 do 8 godzin.

Zdjęcia: Dawid Lach

Przeczytaj pełny artykuł ze źródła:

https://www.jsw.pl/biuro-prasowe/aktualnosci/artykul/jsw-logistics-testuje-nowe-wagony


Podziel się z innymi, udostępnij:
REKLAMA

Podziel się swoim zdaniem...
jesteś gościem
lub dodaj jako gość
Ładuję komentarze... Komentarz zostanie odświeżony po 00:00.

Ciekawy temat? Rozpocznij dyskusję. Zostaw komentarz...

na Tapecie! wyróżnione artykuły

REKLAMA


Ostanie komentarze

250 metrów to dla mieszkańców tej ulicy jak autostrada, ale dla mnie Kowalskiego z osiedla to żarty!
świetny materiał!
Jaki remont? Przejeżdżam tam codziennie i nic się nie dzieje. Jakieś znaki nastawiali, a dziury jak w budżecie miasta! 
Pan Witold jak zwykle w formie i na poziomie! powodzenia
Gratulacje Eugeniuszu! 

REKLAMA

REKLAMA