Władze miasta wzywają do usunięcia materiałów wyborczych łamiących prawo
Umieszczanie plakatów wyborczych w pasie drogowym wymaga uzyskania zezwolenia od zarządcy tej drogi.
Zezwolenie, wydawane w formie decyzji administracyjnej, objęte jest uiszczeniem stosownej opłaty. Plakat wyborczy umieszczony bez zezwolenia uprawnia stosowny organ zarządczy do naliczania kar pieniężnych. Jednocześnie art. 110 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 roku Kodeks Wyborczy, przewiduje obowiązek usuwania na koszt komitetów wyborczych plakatów i haseł wyborczych, których sposób umieszczenia może zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi albo bezpieczeństwu mienia bądź bezpieczeństwu w ruchu drogowym.
W związku z powyższym Urząd Miasta w Jastrzębiu-Zdroju informuje, że wszystkie eksponowane dotychczas bez zgody zarządcy drogi materiały wyborcze, umieszczone w pasach drogowych oraz na terenach należących do Miasta powinny zostać usunięte przez ich właścicieli do dnia 8 października 2023 roku. Po tym terminie materiały wyborcze zostaną usunięte przez służby komunalne i zdeponowane w magazynie Straży Miejskiej.
Odbiór materiałów możliwy będzie osobiście przez kandydata, którego wizerunek udostępniony jest na banerze lub jego przedstawicieli (Komitet Wyborczy), posługujących się pisemnym upoważnieniem kandydata. Wydawanie materiałów realizowane będzie od wtorku 10 października 2023 roku w godzinach 800 – 1800
u dyżurnego Straży Miejskiej (Jastrzębie-Zdrój, Al. Piłsudskiego 60).
Przeczytaj pełny artykuł ze źródła:
https://www.jastrzebie.pl/dla-mieszkanca/aktualnosci/aktualnosc/informacja-2
Sprawdź podobne:
jesteś gościem
lub dodaj jako gość
Ciekawy temat? Rozpocznij dyskusję. Zostaw komentarz...