Uczniowe jastrzębskich szkół decydowali o inwestycjach w swoich placówkach
Uczniowie I LO w Jastrzębiu-Zdroju stworzyli w swojej szkole strefę rozrywki. Teraz będą realizować kolejny projekt.
Zakończyła się kolejna edycja Budżetu Partycypacyjnego dla jastrzębskich szkół ponadpodstawowych, czyli inicjatywy w której sami uczniowie decydują o inwestycjach w swoich placówkach. W tym roku swoje pomysły do budżetu partycypacyjnego zgłosiło 8 szkół ponadpodstawowych z Jastrzębia-Zdroju. Jakie pomysły przedstawiła uczęszczająca do nich młodzież?
Ubiegłoroczni zwycięzcy, czyli uczniowie Zespołu Szkół Mistrzostwa Sportowego, zaproponowali zakup lunet obserwacyjnych do kącika naukowego, w którym przeprowadzane są m.in. eksperymenty podczas lekcji. Zespół Szkół Specjalnych nr 9 im. Mikołaja Witczaka starał się o zakup kolejnych sensorycznych kryjówek - domków wyciszających, w których młodzież może odpoczywać od hałasu.
III LO, wnioskował się o udoskonalenie "Słonecznej kawiarenki" - zakątka, w którym można spędzić czas na rozmowach ze znajomymi, a także na nauce. Z kolei w Zespole Szkół nr 5 im. Jana Pawła II, miały zostać zakupione akcesoria dla młodych piłkarzy i sprzęt dla uczniów klas informatycznych. Uczniowie Zespołu Szkół nr 2 im. Wojciecha Korfantego, mieli w planach rozbudować powstałą na zewnątrz szkoły strefę chilloutu.
O pieniądze z Budżetu Partycypacyjnego starały się także pozostałe jastrzębskie szkoły średnie. Zespół Szkół nr 6 im. króla Jana III Sobieskiego proponował dalszą realizację projektu "Sobieski gra w szachy", w ramach którego organizowane miałyby być kolejne szachowe turnieje, a w szkole pojawiłyby się dodatkowe zestawy szachów. Zespół Szkół Techniczno-Branżowych chciał podobnie, jak "Korfanty" rozbudowywać strefę relaksu "Chill, czyli luz".
Zbliżony do tych pomysłów był również ten zaproponowany przez I LO, której uczniowie proponowali powiększenie projektu na kształt powstałej już w szkole strefy rozrywki - opartej w głównej mierze na futbolu stołowym, w którego otwarcie wpisał się dzień piłki nożnej i integracji. W jego trakcie młodzież chociażby przeciwstawiała się terroryzmowi, pokazując, że piłka nożna łączy, a nie dzieli.
Przeczytaj pełny artykuł ze źródła:
Sprawdź podobne:
jesteś gościem
lub dodaj jako gość
Ciekawy temat? Rozpocznij dyskusję. Zostaw komentarz...